WEB3 та децентралізація

Що таке Web3?

Цифровий світ нулів та одиниць змінюється на наших очах. Інтернет перероджується, трансформується та поширюється серед користувачів, пропонуючи нову концепцію —  Web3.

Для початку про попередні Web-версії… Отже, Web1 пропонував кристувачам статичні вебсторінки, де була інформація, з якою не можна взаємодіяти. Такий собі онлайн-журнал: відкрив, почитав, закрив.

Натомість Web2 додав інтерактивності в інтернет: з’явилася можливість не лише споживати контент, а й створювати його самому. TikTok та Instagram — яскраві представники цього покоління. Також з’явилася нова бізнес-модель — реклама в інтернеті. Корпорації почали збирати особисті дані та надавати їх рекламодавцям для створення персоналізованих маркетингових кампаній. 

Принципові відмінності концепції Web3 

  • інтеграція технології блокчейн або смартконтрактів;
  • відкритий початковий код;
  • можливість використання криптовалют та NFT;
  • інтеграція віртуальної та доповненої реальності;
  • управління здійснюється через децентралізовані автономні організації (DAO).

Продукт не обов’язково містить всі ці пункти, але наявність хоча б одного вже свідчить про Web3.

Інтернет нового покоління підвищує децентралізацію та вирішує низку проблем, зокрема, збереження конфіденційності, протистояння цензурі та повертає користувачам права власності на свої дані в мережі.

Технологія децентралізованих ідентифікаторів

Один з варіантів подбати про особисті дані — технологія децентралізованих ідентифікаторів. Водійське посвідчення, паспорт громадянина та інші документи — доказ нашого існування у світі. І у разі втрати або підробки документів нам доведеться пройти усі кола пекла, аби поновити усе і довести, що я — це я. Крім того, дані наших документів зберігаються як попало в інституціях та органах (скани, копії тощо). Ми зовсім не можемо це контролювати. Ніхто не охороняє наші особисті дані з вогнедишним драконом за сімома замками. Однак розумники придумали децентралізований ідентифікатор (DID).

У Web3 занурюються не тільки стартапери та мрійники, а й великі гравці технологічного ринку.

В YouTube планують урізноманітнити платформу метавсесвітом, у Meta вже експериментували з NFT в Instagram (але невдало). Крім того, Nissan зареєструвала товарні знаки у сегменті Web3, а також «Формула-1» та Walmart.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *